fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

Bydgoszcz. Lewica przeciwko wykluczeniu komunikacyjnemu

5 października podczas spotkania z dziennikarzami kandydaci na posłów do Sejmu w okręgu nr 4 przedstawili kolejną część programu Nowej Lewicy. Tym razem mówili o dostępności usług publicznych i protestowali przeciwko wykluczeniu transportowemu.

W konferencji prasowej, zorganizowanej na bydgoskim Osiedlu Leśnym uczestniczyli dwaj obecni posłowie Lewicy – Krzysztof Gawkowski (nr 1 na liście NL) i Jan Szopiński (nr 2) oraz kandydujący do Sejmu – Karolina Kozłowska (nr 3), Michał Wysocki (nr 7), Renata Biernacka (nr 8), Adam Hoffmann (nr 9), Beata Supernak (nr 21).

Zabierający głos uzasadniali potrzebę zastosowania zmian, które proponuje w swoim programie Lewica. Nie tylko wielkie inwestycje za miliony, które dziś obiecują politycy prawicowi w ramach kampanii wyborczej, jeżdżąc po miejscowościach regionu, ale inwestycje w transport zbiorowy.
W ramach walki z wykluczeniem transportowym – mówił Krzysztof Gawkowski – zamierzamy odtwarzać lokalne połączenia kolejowe i autobusowe, by pociąg dojeżdżał do każdego powiatu, a autobus do każdej gminy. Wprowadzimy dotację transportową dla samorządów, którą będzie można przeznaczyć wyłącznie na organizację transportu publicznego na terenie samorządu. Sfinansujemy z budżetu państwa lokalne linie autobusowe koordynowane przez państwo we współpracy z samorządami. Zadbamy o dostateczną liczbę połączeń w ciągu dnia, by zaspokoić potrzeby transportowe mieszkańców.

konf pras lesne13   konf pras lesne3

Lewica zapowiada zlikwidowanie spółki PKP PLK i powołanie dyrekcji dróg kolejowych na wzór Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Rozwiniemy nowoczesny polski przemysł środków transportu zbiorowego i oprzemy o niego rozbudowę sieci połączeń – deklarują działacze Lewicy.

Transport lokalny – wzorem państw zachodnich może odbywać się za 59 zł miesięcznie. Jak w Niemczech mógłby tu funkcjonować abonament na komunikację miejską, gminną oraz kolej regionalną w całym kraju.

379970722 349503397525496 7240911894058247355 n 1   380237965 1044952149854676 7115529809441297924 n 1

Transport powinien być wygodny dla pasażera. Obowiązywać powinien jednolity katalog ulg ważny we wszystkich środkach transportu zbiorowego, a zintegrowany system biletowy mógłby umożliwiać kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego. Przy wytyczaniu tras kolei trzeba usłyszeć głos społeczny. Potrzebne jest rozbudowanie sieci szybkich kolei dalekobieżnych.

Poseł Jan Szopiński zwrócił uwagę na degradujący Bydgoszcz rządowy zamiar inwestycyjny – Krajowy Plan Kolejowy do 2030 r., który zawiera tylko jedno zadanie w województwie kujawsko-pomorskim. Nie ma np. oczekiwanej przez społeczeństwo modernizacji linii kolejowej między Inowrocławiem – Nową Wsią Wielką – Bydgoszczą i dalszymi elementami komunikacyjnymi. Nie ma modernizacji linii kolejowej z Bydgoszczy przez Piłę – Krzyż do Szczecina.

– Niestety, w mniejszych miejscowościach transport ma oblicze opuszczonych dworców kolejowych i przystanków PKS, z których odjeżdża jeden autobus dziennie. Wykluczenie komunikacyjne to jest wielki wstyd dla rządzących, dlatego w przyszłym rządzie przywrócimy nieczynne linie kolejowe, odtworzymy lokalne połączenia – podkreślał Michał Wysocki.

konf pras lesne6   konf pras lesne7   konf pras lesne2

O brakach kadr dla komunikacji i kosztach wykształcenia kierowców mówiła Beata Supernak. W programie Lewicy jest i taki zapis: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, szczególnie w okolicach szkół i przy przejściach dla pieszych. Zamiast stawiać kolejne czarne punkty, będziemy przebudowywać infrastrukturę i zmieniać organizację ruchu tak, by zmniejszyć liczbę wypadków.”.

Prezentowana podczas konferencji tablica z grafiką zawierała spis najważniejszych zobowiązań Lewicy w zakresie dostępności usług publicznych, które zagwarantuje obywatelom po wygranych przez opozycję wyborach:

  • odtworzenie lokalnych połączeń kolejowych i autobusowych;
  • wprowadzenie dotacji transportowej dla samorządów;
  • utworzenie zintegrowanego systemu biletowego z maksymalna cena 59 zł miesięcznie;
  • program budowy mieszkań na wynajem;
  • inwestycje w ochronę zdrowia i skrócenie kolejek do lekarzy specjalistów;
  • wsparcie dla programów opieki senioralnej;
  • renta wdowia i wyższy zasiłek pogrzebowy;
  • coroczne podwyżki dla pracowników budżetówki.

Pod ideową myślą Lewicy: Państwo, które inwestuje w usługi publiczne, zapewnia bezpieczeństwo obywatelom”, wyrażoną na planszy – podpisali się wszyscy uczestniczący w konferencji kandydaci na posłów do Sejmu RP.

Fot. Aleksandra Dybała

Opr. nim, 6 października 2023 r.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...
Polityka prywatności | Polityka cookies © 2021 Nowa Lewica. Projekt i wykonanie: Hedea.pl

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem